مرکزآموزش عالی ثامن الحجج (ع) مشهد

فراخوان و شیوه نامه پذیرش مقاله برای نشریات الکترونیکی سه گانه دانشجویی دانشگاه فرهنگیان

مقدمه

معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه بمنظور فراهم آوردن زمینه مناسب تربرای توسعه پژوهش ، تولید علم و تفکر وژرف اندیشی در

باره رسالت تربیتی و تخصصی دانشجو معلمان ، با همکاری تعدادی ازپردیس های دانشگاه اقدام به انتشارسه فصلنامه به نامهای

1( پویش در آموزش علوم انسانی ، 2 (پویش در آموزش علوم پایه ، 3 ( پویش در علوم تربیتی و مشاوره می نماید . از علاقه مندان

دعوت می شود مقالات خود را بر اساس محورها و شرایط پذیرش برای بررسی و انتشار به آدرس سامانه های هریک از مجلات

مذکور ارسال نمایند .

مخاطبان و دامنه پذیرش مقالات :

مجلات پویش در راستای نیاز های تربیتی وعلمی تخصصی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان منتشر می شود بنابر این همه –

افرادی که دارای دستاوردهای علمی تخصصی و تجربیات مفید برای دانشجو معلمان می باشند )استادان ، معلمان ، دانشجو –

معلمان و سایر علاقه مندان( می توانند مطالب خود را در این فصلنامه ها منتشر نمایند .

محورهای مقاله ها و مطالب ارسالی :

1) روایت ها و تجربه های تربیتی ، آموزشی معلمان از کلاس درس و حضور در مدرسه ،

2) نوشته های حاصل از دستاوردهای علمی پژوهشی مرتبط با رشته های تخصصی دانشجو معلمان )مباحث و موضوعات مرتبط –

با رشته های تخصصی دانشجویان(،

3) کندوکاو و تحلیل در مورد نحوه کاربست دیدگاههای مقام معظم رهبری در باره معلم ، تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان ،

4) نوشته های معلمان و استادان پیشکسوت در باره رسالت حرفه ای معلمان و چگونگی نیل به آن،

5) گزارش های مرتبط با نشست های علمی تربیت معلم،

6) نقد برنامه های درسی دانشگاه و مدارس،

7) دستاوردهای حاصل از فعالیتهای کارورزی ، درس پژوهی و پروژه های پایانی،

8) تازه ها و گزارشهای روز آمد از تجربیات بومی و جهانی در عرصه آموزش و پرورش بویژه تربیت معلم در ایران و جهان.

9) معرفی کتابها ی علمی آموزشی مرتبط با موضوع تخصصی مجله ،

10) نوآوری های علمی پژوهشی و آموزشی در رشته های تخصصی، -

11) کندوکاو و تحلیل در مورد نحوه کاربست مضامین اسناد بالا دستی در باره معلم ، تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان ،

12) کندوکاو و تحلیل در مورد شایستگی ها ی مورد نیاز معلمان ،

13) تجربه زیسته زندگی دانشجویی در دانشگاه ،

14 ) گفتگو با استادان و معلمان پیش کسوت ،

شرایط پذیرش

1) مقاله های ارسالی باید مرتبط با زمینهی تخصصی نشریه و دارای جنبه آموزشی یا پژوهشی و حاصل کار پژوهشی و یا مطالعات

نویسنده یا نویسندگان باشد.

2) مقاله نباید قبلا در مجله دیگری به چاپ رسیده و یا اینکه برای درج در مجله دیگر ارسال شده باشد .

3) مقاله های ترجمه شده از زبانهای دیگر به شرط ارتباط و داشتن نوآوری پذیرش می شوند .

4) مقاله باید در ارجاع به منابع و فهرست نویسی منابع از الگوی APA(American Psychological Association )  استفاده نمایند .

5) مقاله باید با رعایت اصول و معیارهای اخلاق علمی و پژوهشی تدوین شده باشد .

6) مسئولیت صحت و سقم مطالب مقاله به لحاظ علمی و حقوقی و مسئولیت آراء و نظرات ارائه شده به عهده نویسنده ی مسئول

مکاتبات است و چاپ مقاله به معنی تأیید تمام مطالب آن نیست .

7) کلیه صفحات مقاله از جمله صفحاتی که دارای شکل/ جدول/ تصویر می باشند، دارای قطع یکسان و شماره صفحه باشد و

حداکثر حجم مقاله ها همراه با جدول ها و نمودارها نباید از 8 صفحه A 2511 کلمه( بیشتر باشد . (

8) مقاله ها منحصراً از طریق پایگاه نشریه دریافت می شود و به مقالههای ارسال شده از طریق نامه یا پست الکترونیک نشریه

ترتیب اثر داده نخواهد شد .

9) مقاله های ارسالی باید دارای بخش های زیر باشد:

شناسه مقاله

نام و نام خانوادگی نویسنده/ نویسندگان به ترتیب میزان سهم و مرتبه علمی و محل اشتغال یا تحصیل نویسنده/ نویسندگان ، -

نشانی کامل نویسنده مسئول مکاتبات به فارسی و انگلیسی )شامل نشانی پستی شماره تلفن ثابت، همراه، دورنگار و - -

نشانی الکترونیکی(

صفحه اول : عنوان مقاله که در وسط صفحه اول نوشته می شود باید خلاصه و گویا بوده و بیانگر موضوع تحقیق باشد و

از 21 کلمه تجاوز نکند.

چکیده فارسی: شامل شرح مختصر و جامعی از محتوای مقاله با تأکید بر طرح مسأله ،هدف ها، روش ها و نتیجه گیری است. -

چکیده در یک پاراگراف و حداکثر در 211 کلمه تنظیم شود. این بخش از مقاله در عین اختصار باید گویای کار و برجسته ترین

نکات مقاله باشد.

کلید واژگان فارسی : ) 3 تا 7واژه( واژه های کلیدی به نحوی تعیین گردند که بتوان از آنها جهت تهیه فهرست موضوعی استفاده -

نمود.

مقدمه : در برگیرنده مطالبی اساسی در خصوص بنیادهای نظری )و عملی( موضوع مقاله ، ضرورت و اهمیت آن برای

معلمان ، تربیت معلم و دانشجو معلمان و چگونگی سازماندهی آن در کل مقاله است .

بحث ، در برگیرنده نکات و مباحث اصلی مقاله می باشد .

جمع بندی و نتیجه گیری : شامل طرح نکات مهم تجارب ، دیدگاهها و دستاوردها ، مقایسه احتمالی آن با یافته های

دیگر پژوهش گران و سرانجام ارایه پیشنهادات برای بهره گیری از نتایج مطرح شده می باشد .

تبصره : مقالات خارج از این چارچوب به شرط نوآوری و بیان نکات ویژه برای دانشجو معلمان نیز قابل بررسی و در صورت تصویب

چاپ میشوند.

تبصره : ارایه تصویر ، جدول ، اشکال و نمودارها در متن مقالات بلامانع می باشد .

آدرس اینترنتی فصلنامه های پویش:

1) پویش در آموزش علوم پایه :                           http://basicscience.cfu.ac.ir

2) پویش در آموزش علوم انسانی:                  http://humanities.cfu.ac.ir

3) پویش در علوم تربیتی و مشاوره:      http://educationscience.cfu.ac.ir